Thursday, June 01, 2006

Äntligen löst problemet

Så var det fixat med fotoproblemet, det fungerade nämligen inte i Opera som jag vanligtvis använder mig av. Lycka att hitta lösningen!
Idag har familjen gjort veckohandlingen. Två pojkar och flickan var med och jag förvånas ständigt över hur jag lyckas behålla min övervikt när jag springer efter barnen samt berget av varor som ska kånkas hem varje vecka. Bara med mjölk- och fil-inköpen kommer vi väl upp i 26 kilosklassen per vecka :)! Duktig tjockis!
Blev så otroligt lycklig över att Coop här utanför stan hade fått hem Gloriosa Superba/Klänglilja, wow!


Jag har odlat upp egna två ggr och övervintrat en av dem två ggr. Det är inte ngn lätt match men varje gång när de börjar växa så kommer där någon som hett önskar se ut genom fönstret på allehanda traktorer eller förrymda grisar och vips så har mammans odlarmödor gått om intet. Men nu har jag en stor alldeles färdig planta att sätta ut och nästa senvinter när den skall upp ur källaren och börja gro igen så ska jag införskaffa både elstängsel och larm.

No comments: