Thursday, June 01, 2006


Var ute en sväng i trädgården ikväll och fotade några favoriter som blommar så fint nu. Det är väl det enda positiva med denna kalla period *brrrr*, att blommorna inte är överblommade på två sekunder.
Löjtnantshjärtat blommar så vackert och busken som jag planterade förra året kommer så fint nu. Och det är en av de, i och för sig många blommorna, som jag förknippar med farföräldrarna och barndom och som gär den extra underbar. Jag bara älskar de gamla "klassikerna", Gloriosan får ursäkta men gamla sorter gör mig oftast alldeles lyrisk!


Och så jätterams som jag fick tag på en "ranka" för tre år sedan i en trädgård vid ett ödehus. Nu kommer tre rankor i år, trevligt!Tyckte att vinkeln rakt underifrån var lite läcker även om övriga plantor i rabatten var i stor risk att bli krossade, skulle jag tappa balansen där jag skruvade mig som en ostbåge under plantan.
Nu ska maken och jag, kloka och erfarna fembarnsföräldrar som vi är, ta ett nappatag och spela några partier scrabble på www.betapet.se. Kan rekomenderas, med viss varning för det är starkt beroendeframkallande, det är så jäklans kul.
Scrappade en sväng ikväll, började på en dubbel hemma hos J på en miniträff häromdagen. Är ganska nöjd men fibblar med det som "fattas" i ena hörnet och känner att jag inte får till det med något, story of my life! Dessutom upptäckte jag efter att ha tagit mod till mig och sorterat min oreda bland bazzillerna, iallafall de gröna nyanserna ;), att jag inte hade ngn mer av den gröna nyans av fourzen som jag har på sida nummer 1. Gahh! Så jag gav upp och släckte och gick ner och surfade runt och hittade en riktigt uppfriskande blogg. Nähä nu ska här spelas! Gonatt!

1 comment:

Millan said...

Så underbara blombilder, önskar att jag hade lite fina blommor i vår trädgård, men just nu är det mest bara ogräset som blommar ;(
Men det blir väl bättre snart tror jag...